De voorgestelde band heeft een 3PMSF symbool (Three Peak Mountain Snow Flake). Dit betekent dat het aan de eisen van de Europese Unie voor wat betreft winterbanden voldoet. Dit symbool wordt toegekend nadat een gegeven model nauwkeurig is getest met betrekking tot de grip op sneeuw.
Nokian Tyres WR A4 Bandentesten:
2020:
test Auto Bild
in de maat 245/45 R18;
noot: ruim voldoende;
2018:
test Sport Auto
in de maat 235/40 R18;
noot: goed;
2017:
test Sport Auto
in de maat 225/40 R18;
noot: goed;
2017:
test Auto Bild Sportcars
in de maat 225/40 R18;
noot: ruim voldoende;
2017:
test ACE/GTÜ
in de maat 235/55 R17;
noot: aanbevolen;
2017:
test Auto, Motor und Sport
in de maat 225/45 R18;
noot: voldoende;
Het loopvlak van Nokian WR A4 heeft moderne Functional Performance Siping lamellen en is gebaseerd op rubbermengsel onder de naam Performance Traction Silica. Deze technologieën zijn maar een voorbeeld van de vele moderne oplossingen aangewend in deze band. Ze zorgen voor probleemloos, rustig rijden onder moeilijke, winterse en wisselende omstandigheden.
Nokian WR A4 zorgt voor het behouden van stabiliteit tijdens plotselinge weerwisselingen zoals sneeuwstorm of een regenbui. Het kan uitstekend tegen sneeuwbrij die tijdens dooi ontstaat, en ook op heet asfalt van de zon. Vermeldenswaard is dat er in het centrale gedeelte van de bande een Centipede Siping lamel is geplaatst. De vorm daarvan is door de natuur geïnspireerd. De lamel is gekarteld en lijkt op een duizendpoot (Eng. centipede). Als gevolg kunnen de lamellen beter in de sneeuw grijpen en daardoor is de maximale controle over de auto mogelijk.
Met de Nokian WR A4 bandenga je het onaangename verschijnsel van “zwemmen” niet ervaren . Dat is toe te schrijven aan het verstevigde gedeelte van het loopvlak, dat zeer belangrijk is bij het rijden met hogere snelheid en tijdens dynamische manoeuvres. De blokken van het loopvlak zijn verbonden met speciale ondersteuningen, waar ze tegen het buigen bij versnellen beschermt. De 3D lamellen op het oppervlak van de band blokkeren elkaar en ze vergroten daardoor de dwarse stevigheid.
De uitstekende waterafvoer bij Nokian WR A4 banden is toe te schrijven aan het speciale netwerk van groeven die de naam Coanda technologie heeft gekregen. De eigen oplossing van Nokian Tyres zorgt voor meer stabiliteit tijdens een plotselinge weerwisseling.
Nokian WR A4 staat niet alleen maar voor veiligheid maar ook voor comfortabel en spaarzaam rijden. Het speciale rubbermengsel zorgt voor langere duurzaamheid, verlaagt geluidsgevolgen en vermindert de rolweerstand, waardoor het brandstofverbruik ook daalt.
De mogelijkheden van Nokian WR A4 zijn getest in een testcentrum genoemd ‘Witte Hel’, in Ivalo, Lapland. Het gedrag van de band is daar onder de meeste extreme omstandigheden getest. De grip op droog en nat oppervlak is getest op racetracks in Duitsland en Spanje. De testen lieten zien dat Nokian WR A4 de banden zijn waarop je kunt vertrouwen.
Nokian Tyres is producent van premium banden, uit het koude Finland. Een van de grootste successen van het bedrijf is de ontwikkeling van de eerste winterband op de markt. Sindsdien voert Nokian Tyres steeds nieuwe innovaties in waardoor hun producten beter en beter worden. De banden zijn gekenmerkt door de hoogste kwaliteit en winnen regulier in tests. De banden van Nokian Tyres worden bijvoorbeeld door TOPR (Poolse Tatra Vrijwilligers Reddingsorganisatie) gebruikt – namelijk van het model Hakkapelitta R2 en WR D3.
Nokian Tyres WR A4 winter band wordt beschouwd als Topklasse klasse, dat wil zeggen, gekenmerkt door de hoogste prestaties en moderne technologieën.
Op dit moment bekijkt u banden in de maat 255/40 R19.
De band is momenteel verkrijgbaar in een 19-inch maat.
Deze band heeft snelheidsindicatie
V - maximale snelheid voor deze band
240 km/uur.
Deze band heeft een lastindex van
100 - de maximale belasting voor deze band is
800 kg.
Op de etikkete van deze band vindt u volgende parameters:: C (brandstofefficiëntie), B (remweg op nat wegdek), 70 dB (extern geluid).
U bekijkt nu deze band:
-
Versterkte band (er is hier grotere weerstand tegen belasting dan bij andere banden).