Check uw order
In het geval van de particulier geef alstublieft uw ordernummer en naam, voor een bedrijf vul uw BTW-nummer.

Check de status

Check de status van uw order

Algemene verkoopvoorwaarden

   

Artikel 1: Toepassing van de Algemene Voorwaarden

De toegang tot en het gebruik van de site www.pro-banden.oponeo.be zijn onderworpen aan deze Gebruiksvoorwaarden en de Belgische wet- en regelgeving van toepassing. De Voorwaarden zijn van toepassing tussen Oponeo vennootschap met zetel in Polen, Bydgoszcz, Podleśna straat 17 en met het Belgisch BTW - nummer BE0563907025 en iedereen die website www.oponeo.be bezoekt of via deze website goederen bestelt.

Onderstaande Voorwaarden preciseren afzonderlijke stappen van het plaatsen van de bestelling en ook condities van de verbetering van verkeerd ingevulde gegevens. Bovendien bevatten ze alle regelingen die betaling en levering betreffen. Voorwaarden geven ook aan welke condities en tijdstippen met het retourneren zijn verbonden.

De toegang tot website is gratis en open voor alle gebruikers en laat online autobanden, 4x4 banden, banden voor bestelauto’s en velgen kopen. De producten op de website zijn nieuw. De foto’s op de website zijn alleen bedoeld als voorbeeld.

Het contract met de online winkel oponeo.be is een overeenkomst op afstand. Deze overeenkomst treedt in werking op het moment van ontvangst van de goederen door de Klant.

Bij het bestellen, verklaart de Klant te hebben gelezen, begrepen en aanvaard zonder voorbehoud deze Algemene Voorwaarden. Op dit manier gaat hij of zij akkoord met privacy beleid. De gebruiker erkent en stemt ermee in dat de vennootschap dergelijke gegevens aan daaraan gelieerde vennootschappen kan doorgeven - voor diensten of voor de operationele diensten en de gebruiker gaat akkoord voor de verwerking van gegevens, alsmede van statistische en historische doeleinden.

De aanvaarding van deze voorwaarden houdt in dat de Klant heeft de nodige handelingsbekwaamheid op het moment van het gebruiken van deze website.

De website www.oponeo.be wordt uitgegeven door OPONEO.PL S.A., geregistreerd in het 13de Handelsregister van de Kamer van Koophandel in Bydgoszcz, onder het registratienummer 0000275601, met hoofdzetel gevestigd in Bydgoszcz, Podleśna straat 17, postcode 85145. Het bedrijf wordt vertegenwoordigd door Dariusz Topolewski, de voorzitter van het bestuur van Oponeo.pl S.A..

Website www.oponeo.be De site wordt gehost door French Connection-Multimedia Inc. / Domaine.fr 62 Av Estienne d'Orves 06000 Nice - Frankrijk.

 

Artikel 2: Bestellingen en inkoopproces

Om de bestelling te plaatsen op deze website, moet de Klant een of meer producten selecteren en deze aan de winkelwagen toevoegen door te klikken op de knop. Bij elk product wordt hij of zij ook gevraagd over andere parameters zoals de gewenste breedte, hoogte of diameter in te vullen.

Wanneer de bestelling compleet is, kunt de Klant toegang krijgen tot zijn winkelwagen waar hij of zij eenheidsprijs kunt zien. De Klant heeft mogelijkheid om producten van zijn winkelwagen te verwijderen en op deze manier de bestelling te annuleren.

Klant wordt vervolgens doorgestuurd naar de pagina waar hij het formulier met persoonlijke informatie over hen moet invullen. Hij is ook verplicht om een bezorgadres te kiezen. Indien de klant zijn bestelling wilt versturen, moet de Klant de Algemene Voorwaarden accepteren en hij kunt beschikken of hij het gebruik door het bedrijf Oponeo hun persoonlijke gegevens voor reclamedoeleinden wilt accepteren. Het bestellen betekent de aanvaarding van de prijzen en de beschrijvingen van de producten die voor verkoop beschikbaar zijn.

Na een korte tijd, krijgt de Klant een bericht met bevestiging van zijn bestelling met zijn alle gegevens, bestelde producten, totaal bedrag en een verwijzing naar Algemene Voorwaarden.

Klant kunt zelf betalingsmethode kiezen van credit card, PayPal of banktransfer. De verbinding naar de betaling wordt beveiligd door SSL certificaten.

De op de site vermelde prijzen zijn in euro's en, tenzij anders vermeld. Deze prijzen kunnen op elk moment door de site editor worden gewijzigd. Het is aan de Klant om de conformiteit van de prijs te controleren op het moment van de bevestiging van de bestelling.

De verzendkosten worden gedekt door Oponeo.

Bestellingen, die op de website www.oponeo.be zijn geplaatst, worden alleen op het grondgebied van België bezorgd. De op de site verkochte artikelen blijven eigendom van de verkoper tot volledige betaling van de prijs door de Klant. Zodra de betaling daadwerkelijk door de site editor wordt ontvangen, kan de bestelling verstuurd worden.

De factuur van de aankoop wordt elektronisch verzonden naar het e-mail adres dat door de Klant op het moment van registratie van de bestelling wordt aangegeven.

De koopovereenkomsten worden in het Nederlands en in het Fraans gesloten, afhankelijk van de gekozen website: pro-banden-oponeo.be of espace-pro.oponeo.be.

De website pro-banden.oponeo.be is voor bedrijven bestemd. Om een factuur met BTW-nummer te krijgen, dient u om een profiel te creeren. Prijzen op pro-banden.oponeo.be zijn exclusief BTW.

Artikel 3. Annulatie van bestelling

De geplaatste bestelling op onze web pagina kan  geannulleerd worden als deze nog niet in behandeling genomen is waarover de klant altijd op de hoogte word gebracht per e-mail.
 
Als de klant wenst nog de bestelling annulleren, kan hij gerust een e-mail naar ons op onze e-mailadres, info@oponeo.be sturen.  Hij kan altijd ons telefonisch bereiken onder nummer: 02 880 02 10 (Lokaal tarief)
 
Als de bestelling nog niet in behandeling genomen is, kan deze nog geannuleerd worden op de aanvraag van onze klant, waarover hij wel per e-mail geinformeerd wordt  en krijgt een bevestiging ervan. Het is enorm belangerijk om het juiste e-mailadress aan te geven bij het plaatsen van de bestelling .
 

 

Artikel 4. Betaling

Bij plaatsen van een bestelling op de website kan de Klant betalen met:

- Creditcard
- PayPal
- Overschrijving

Betaling via overschrijving wordt verwezen naar de volgende rekening: OPONEO.PL S.A. BNP PARIBAS FORTIS BC Brussels East IBAN : BE66 0017 4085 3643 BIC/SWIFT : GEBABEBB

In het geval van betaling via overschrijving, zal de bestelling in behandeling genomen nadat wij de betaling op de bankrekening van www.oponeo.be Als onderdeel van de betalingen met Creditcard of PayPal, heeft de uitgever van deze site toegang tot alle gegevens van de betaalmethoden van Klanten. Webwinkel www.oponeo.be verplicht zich om de ontvangen bestellingen te verwerken zodra die binnen de limiet van de beschikbare voorraden zijn. Bij het ontbreken van de producten is Klantenservice die u daarvan op de hoogte stelt. De beschikbaarheid van producten kan variëren binnen dezelfde dag, afhankelijk van de verkoop. De beschikbaarheid update is regelmatig gemaakt door het bedrijf maar de laatste kan niet aansprakelijk worden gesteld als de voorraad niet hetzelfde als de afgebeelde is.

 

Artikel 5: Bezorging

De gemiddelde levertijd is 2-4 werkdagen na de volledige betaling. Indien deze termijn moet worden verlengd in een geval van overmacht (slecht weer, stakingen, overstroming), is de Klantenservice verplicht om de Klant zo spoedig mogelijk te informeren.

De maximale levertijd van de bestelde goederen mag niet meer dan 30 dagen zijn. Na deze tijd, heeft de Klant het recht om het contract te beëindigen en zijn geld terug te krijgen. Anders zal geen vergoeding worden betaald.

Het bedrijf Oponeo levert over het gehele grondgebied van België. Bestellingen worden geleverd via de post of koerierdienst die door de site editor gekozen zijn.

Deze site is toegewijd aan het leveren van de goederen die door de Klant gekozen worden. Na ontvangst van de goederen die niet aan de bestelling voldoen of indien de klant het onjuiste aantal van goederen ontavngen heeft, is hij verplicht om dit informatie zo snel mogelijk door te geven aan de klantenservice: Contactformulier.

De Klant kan een levering weigeren indien het product beschadigd of niet conform met de bestelling is. De Klant is verplicht dan om dit op het afleveringsbewijs te vermelden en vervolgens Klantenservice op de hoogte te stellen (door het bellen op 02 880 02 10) zodat het bedrijf een nieuwe zending kan voorbereiden.

In het geval van levering naar een montagepunt, moet de Klant contact opnemen met de geselecteerde garage om de tijd en de prijs van de montage te bepalen. Het is ook noodzakelijk om zichzelf vóór het monteren banden te controleren of ze aan de bestelling voldoen. De gemonteerde banden mogen in geen geval worden teruggegeven of terugbetaald.

 

Artikel 6. Bepalingen met betrekking tot de rechten van de consument

Klantendienst
Klantendienst op deze site is beschikbaar onder het volgende telefoonnummer van hulplijn zonder extra kosten: 02 880 02 10 of per e-mail naar het volgende adres: info@oponeo.be of per post naar het gegeven adres: Oponeo SA Podleśna straat 17, 85145 Bydgoszcz, Polen. Overeenkomsten op deze site zijn gearchiveerd in de periode van 10 jaar. Klanten hebben toegang tot de genoemde contracten op verzoek per e-mail.

Herroepingsrecht
In het kader van de verkoop op afstand beschikt de Klant over een termijn van 14 dagen vanaf de datum van ontvangst van het pakket om zijn herroepingsrecht uit te oefenen, zonder opgaaf van redenen. Als de termijn tijdens een vakantie of een weekend verstrijkt, wordt deze verlengd tot de eerstvolgende werkdag. Voor dit doel, vult de Klant een juiste declaratie of gebruikt het modelformulier voor dit doel ontwikkeld en beschikbaar op onze website: Formulier voor herroeping.
Oponeo.be is verantwoordelijk voor de afhaling van goederen. Om afhaalprocedure te organiseren, neem alstublieft contact met Klantenservice door het formulier op de website [Contactformulier] of op e-mail adres info@oponeo.be. De koper kunt eventueel de goederen zelf versturen. Voor dit doel moet hij contact met Klantenservice opnemen.

Indien de koper van het recht tot terugkeren van goederen wilt genieten, moet hij directe kosten van de afhaling dekken, d.w.z. 15 EUR per stuk.
Indien de koper van de aankoop afziet, zijn geld zult teruggestort binnen 14 kalenderdagen worden.

De verkoper geeft de opdracht aan de koerierdienst om goederen op te halen bij de koper en hij licht de klant in over de procedure. Wanneer de producten bij de koper opgehaald worden is de koerier verplicht om de goederen samen met een afhaalbewijs in te leveren. De koper is verplicht om zulke bevestiging van de koerier te eisen tijdens de ophaling. Dat is een document ter bevestiging voor koper dat hij de producten heeft teruggestuurd.

 

Artikel 7. Productgarantie

Alle producten die op deze site verkocht worden, bevatten het goedkeuringsmerk (tenzij anders vermeld) en zijn alleen nieuw. De website oponeo.be verkoopt geen gebruikte banden.

Algemene garantievoorwaarden:

1. Oponeo.be verleent een garantie op de verkochte waar van twee jaar na de datum van de verkoop van de waar.

2. De garantie omvat aansprakelijkheid voor defecten van de waar.

3. De garantie wordt verleend op het gebied van kwaliteit in overeenstemming met de eisen van de kwaliteitsnormen en eventuele verborgen defecten die het gevolg zijn van productiefouten waarvoor de producent van het materiaal aansprakelijk is.

4. Beschadigingen die zijn ontstaan door externe oorzaken zoals mechanische beschadiging, weersomstandigheden, incorrecte montage, gebruik in strijd met het beoogde doel of invloed van andere afwijkende verschijnselen vallen niet onder de garantie.

5. De klant is verplicht om de gereclameerde waar op een aparte plaats te bewaren in omstandigheden die niet leiden tot vernieling, vervorming of andere ongewenste gevolgen, vooral die de controle van de vorderingen van de koper door de verkoper onmogelijk maken.

Klachtenprocedure:

1. Elke klacht over defecten van een product kan schriftelijk ingediend worden (per e-mail [info@oponeo.be], fax, per brief of telefonisch [02 880 00 18]).

2. De melding van een klacht over de kwaliteit dient de volgende documenten te bevatten:

 
  • een klachtenformulier, volledig ingevuld, met een precieze beschrijving van de waar
  • kopie van bewijs van aankoop

3. In overeenstemming met het reglement vangt de verkoper de klachtenprocedure aan na ontvangst van een correct ingediend en ondertekend klachtenformulier. Het klachtenformulier dient naar het adres info@oponeo.be te worden gestuurd.

4. Na ontvangst van het formulier zorgt de verkoper ervoor dat de defecte waar opgehaald wordt en deze voor expertise wordt doorgestuurd. 

5. Op het moment van het afhalen van de waar dient het transportbedrijf de koper een ontvangstbevestiging te geven en een bevestiging van de waarde van de waar. Dit document is het bewijs dat de waar aan de koerier is overhandigd. Als de koper een dergelijk document niet ontvangt, wordt hij verzocht om dit bij de koerier te melden.

6. Wanneer de klacht positief wordt beoordeeld, retourneert Oponeo.be de verkoper het aankoopbedrag. Indien de klacht alleen gedeeltelijk gegrond is, wordt dit deel van de aankoopprijs afgetrokken en teruggestort. Andere vorderingen van de koper die niet voortvloeien uit de klacht worden uitgesloten.

7. Wanneer de klacht wordt afgewezen, is de klant verplicht om binnen 7 werkdagen na ontvangst van het schrijven met het resultaat van de reclamatie de kosten te betalen voor het afhalen van de defecte waar en de eventuele verwijdering ervan. Als de klant dit in het klachtenformulier niet anders aangeeft, wordt de defecte waar na 7 dagen na de beslissing verwijderd op kosten van de koper.

8. Gebrek aan betaling zal resulteren in een gerechtelijke procedure jegens de klant.

9. Wanneer geen gezamenlijk standpunt overeen wordt gekomen, heeft elk van de partijen het recht om opdracht te geven tot expertise aan een onafhankelijke instantie betreffende de defecte waar.

10. Er mag geen schadevergoeding verwacht worden van Oponeo.be bij eventuele vertragingen bij reparatie of ruilen.

Principes voor het melden van klachten over de kwantiteit en kwaliteit van de levering:

1. Controleer altijd de integriteit van de verpakking, het gewicht en het aantal pakketten en of de verzending overeenkomt met de order.

2. Kwantitatieve tekorten in een levering of bij een beschadigd pakket dienen vastgesteld te worden bij het ontvangst nemen van de bezorging, in het bijzijn van een vertegenwoordiger van het transportbedrag en onmiddelijk na de levering bij de verkoper gemeld te worden.

3. Wanneer de waar beschadigd is of defect, gelieve ontvangst te weigeren of een schadeprotocol op te maken in het bijzijn van de koerier, een kopie van het document te bewaren en de Klantenservice te informeren over de situatie om het probleem zo spoedig mogelijk af te handelen.

4. Een klacht over de kwantiteit die bij Oponeo.be gemeld, dient te bevatten:

 
  • een schriftelijke verklaring van de klant dat hij de waar niet ontvangen heeft, met vermelding van de datum en nummer van de verzending,
  • een protocol dat opgemaakt is in het bijzijn van de koerier die de levering heeft gerealiseerd waarin de defecten worden vermeld bij ontvangst van een beschadigd pakket

5. Als de waar in ontvangst is genomen met beschadigingen die niet te zien waren, en de tekorten in de kwantiteit pas na het uitpakken van de levering waren vastgesteld, dient men zo snel mogelijk na ontvangst van de levering contact op te nemen met de Klantenservice.

6. Bij moeilijkheden bij de controle van de waar op het moment van levering of wanneer de koerier weigert een protocol op te maken, verzoeken we u om de persoonsgegevens van de koerier te noteren - voor- en achternaam en telefoonnummer. We verzoeken u om deze informatie direct door te geven aan de Klantenservice om passende maatregelen te nemen.

7. Wanneer de klacht niet schriftelijk binnen de termijn wordt ingediend, gaat men ervan uit dat de ontvanger de levering in z'n geheel heeft aanvaard.

Platform ODR

In overeenstemming met artikel 14 paragraaf 1-2 verordening van het Europees Parlement en de Raad (EU) nr 524/2013 van 21 mei 2013, zijn we vastbesloten om informatie te plaatsen over het ODR-platform.
Platform ODR ( Online Dispute Resolution) werd opgericht om onafhankelijke, niet-gerechtelijke beslechting van geschillen tussen consumenten en ondernemers vit het internet te vergemakkelijken.
Deze geschillen hebben betrekking op contractuele verplichtingen die voortvloeien uit online verkopen of servicecontracten tussen consumenten uit de Europese Unie en ondernemers en hun bedrijven dat binnen Europese Unie zijn gevestigd.
Consumenten die willen profiteren van de mogelijkheid van een minnelijke regeling van geschillen met betrekking tot online winkelen, kunnen hun klacht indienen bijv via Internet platform ODR van de EU, te vinden op: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
We willen ook graag infmatie doorgeven dat Oponeo.nl behout zich het recht van de weigering om te profiteren van de oplossing van het geschil dankzij bemiddeling die door ODR-platform gemeld wordt.

We willen ook graag aan herinneren dat de consument het recht heeft om eventuele
vorderingen van de gekochte goederen in de winkel Oponeo.nl per e-mail te sturen naar: info@oponeo.be.

 

Artikel 8. Bijdrage aan de inhoud van de website

Elke gebruiker krijgt de mogelijkheid om een bijdrage tot de inhoud op de website te leveren door het plaatsen van commentaar of opmerkingen over de banden die hij gebruikt. Deze teksten moeten in het Nederlands geschreven worden en vóór publicatie voorgelegd aan de uitgever of zijn moderators.

 

Artikel 9. Beperking van aansprakelijkheid

In het geval dat de toegang tot de website onmogelijk zou zijn door redenen die in verband met technische problemen staan of andere soorten, mag een Klant geen aanspraak maken op enige schade of aanspraak maken op enige schadevergoeding.

Indien de Klant weigert de goederen in ontvangst te nemen omdat ze zichtbare beschadigingen vertonen, kan men gebruikmaken van garantie van vervoerder. De Klant is verplicht om de Verkoper onmiddellijk op de hoogte te stellen, zodat de Verkoper een nieuw pakket kan verzenden na ontvangst van het beschadigde pakket.

Bij de onbeschikbaarheid van één of meer producten (zelfs als het wordt verlengd) kan Oponeo in ieder geval niet aansprakelijk worden gesteld voor de schade die voortvloeit uit de onbeschikbaarheid van een product. De Klant kan geen schadevergoeding eisen van het bedrijf bij de onbeschikbaarheid van bestelde producten.

De op deze site getoonde foto's van de producten van Oponeo zijn niet bindend. De verantwoordelijkheid voor Oponeo kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de inhoud van de website (visuele objecten of informatie over producten die op www.oponeo.be staan).

Andere websites met een link naar deze webwinkel zijn niet onder de controle van de Vennootschap en dochterondernemingen van Oponeo. Daarom is het bedrijf niet verantwoordelijk voor de inhoud ervan. De Gebruiker / Klant is als enige verantwoordelijk voor het gebruik ervan.

 

Artikel 10. Intellectuele eigendom

Alle informatie die op deze website staan: visuele of audio, tekst, lay-out, foto's, afbeeldingen, documenten en andere materialen zijn het exclusieve eigendom van de uitgever of fabrikanten van banden of velgen. Het is absoluut verboden om het te gebruiken, kopiëren, reproduceren, aan te passen of over te brengen. Het niet naleven van dit verbod vormt een inbreuk op intellectuele eigendomsrechten en kan leiden tot GERECHTELIJKE vervolging.

 

Artikel 11. Overige bepalingen

Deze website is in het Nederlands en in het Fraans en voorwaarden zijn onderworpen aan de toepassing van het Belgische recht.

Deze Algemene Voorwaarden kunnen worden gewijzigd op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving. De geldende voorwaarden zijn deze die op de dag van het plaatsen van de bestelling op onze website staan. De uitgever verbindt zich ertoe om alle voorwaarden te behouden en deze beschikbaar maken voor elke gebruiker die daarvoor vraagt.

Alle geschillen tussen partijen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechtbank in België.

Indien enige bepaling van deze voorwaarden ongeldig worden verklaard door een rechtbank, zal deze ongeldigheid niet leiden tot de nietigheid van de andere clausules, die nog steeds geldig blijven.

De klant wordt behandeld als degene die de band op de markt brengt. In gevallen waarin de band afkosmtig is van buiten België wordt de klant beschouwd als de importeur.


Laatste modificatie: 06.2017