Klachten binnen de garantie

Hoe verloopt de garantieclaimprocedure?

Een claim indienen

Testen

Beslissing

De gemelde klacht wordt behandeld door onze specialisten. Zij zijn degenen die er, dankzij hun ervaring en professionele service, voor zorgen dat je aanvraag vlekkeloos verloopt. Wij garanderen professionele service en advies.

Hoe dien ik een garantieclaim in?

U kunt een garantieclaim indienen voor banden of velgen:

1 Via email

reclamatie@oponeo.be

Als u de klacht via e-mail indient, stuur ons dan de foto's
die we nodig hebben voor de verdere stappen van de klacht.

2 Door de hulplijn te bellen of via online chat met een adviseur.

02 880 02 10
Chat met een adviseur

Waaruit bestaat het examen?

Het onderzoek van de geclaimde banden of velgen wordt uitgevoerd door de fabrikant of zijn aangewezen Garantieservicecentra. Als het mogelijk is, wordt de klacht beoordeeld aan de hand van foto's die met de aanvraag zijn meegestuurd.

Hoe kom ik achter de beslissing?

U ontvangt per e-mail informatie over de beslissing (document in .pdf-formaat).

Wat voor soort beslissing kan ik ontvangen?

  • Positief, in het geval van bevestiging van het defect aan het product door het garantie servicepunt van de fabrikant en een krediet van 100% van de waarde van de goederen.
  • Deel positief, in het geval dat voor een deel van de gemelde goederen het defect aan het product is bevestigd (bijv. 3 van de 4 geclaimde) of de fabrikant een percentage krediet heeft toegepast (volgens de garantievoorwaarden).
  • Negatief, als de klacht wordt afgewezen of tests geen defect aantonen.
In het geval van een positieve of gedeeltelijk positieve beslissing, kunt u vragen om terugbetaling of vervanging van het product door een nieuw exemplaar. Bij een negatief antwoord kunnen de goederen tegen een extra vergoeding worden teruggestuurd naar het aangegeven adres. Het kan ook worden vernietigd op kosten van de garant (het zal worden vernietigd op de locatie in overeenstemming met de geldende milieuvoorschriften).

Zijn er kosten verbonden aan een garantieclaim?

Er zijn geen kosten verbonden aan het transport en het onderzoek van het gereclameerde product. Als de klacht wordt afgewezen, worden er extra kosten in rekening gebracht voor het retourneren van de goederen.

Contact met de consultant

Vandaag 8 - 20
  • Woensdag 17.04 8 - 20
  • Donderdag 18.04 8 - 20
  • Vrijdag 19.04 8 - 20
  • Zaterdag 20.04 8 - 14
  • Zondag 21.04 Gesloten
  • Maandag 22.04 8 - 20
02 880 02 10
Stuur ons een e-mail
Chat met een adviseur