Informatie over digitale toegankelijkheid

We willen dat iedereen comfortabel kan winkelen in onze webshop. Daarom werken we er hard aan om onze diensten digitaal toegankelijkheid te maken.

De informatie betreft website: oponeo.be

Publicatiedatum van website: februari 2012

Datum laatste significante website-update: 25 juni 2025

Toestand van digitale toegankelijkheid

De aankoopdienst via oponeo.be voldoet deels aan de regels voor digitale toegankelijkheid.

Beoordelingsmethode

Datum van beoordeling: 25 juni 2025.

Datum van laatste evaluatie: 25 juni 2025.

De toegankelijkheidsbeoordeling is uitgevoerd op basis van een digitaal toegankelijkheidsaudit door de Fundację Widzialni en een zelfevaluatie gebaseerd op de WCAG 2.1 richtlijnen voor niveau A en AA conformiteit.

Reikwijdte van de beoordeling

Voor de beoordeling van de toegankelijkheid werd de website verdeeld in twee functionele groepen:

Websites die een verkoopdienst aanbieden of gerelateerd zijn aan het aankoopproces - hierna het aankoopproces genoemd.

Andere secties van de website die geen verband houden met de verkoopservice - niet-aankooppagina's.

De beoordeling van de digitale toegankelijkheid concentreert zich op het aankoopproces, d.w.z. de elementen van de website waarmee de e-verkoopdienst wordt gerealiseerd.

Websites die een aankoopproces aanbieden:

Corrigerende actie

Op basis van de beoordeling nemen we corrigerende actie om ervoor te zorgen dat de service voldoet aan de vereisten voor digitale toegankelijkheid.

Toetsenbord snelkoppelingen

We hebben een snelkoppeling toegevoegd om snel een extra menu te openen en te sluiten: “Ctrl + M” op Windows en “Cmd + M” op macOS.

Klachten over toegankelijkheid behandelen

Iedere klant heeft het recht om een klacht in te dienen over het niet voldoen aan de digitale toegankelijkheidsvereisten.

  • U kunt een klacht melden over het onvoldoende digitaal toegankelijkheid an onze website: elektronisch: via het formulier op deze website of door een e-mail te sturen naar: eaa@oponeo.be
  • mondeling: per telefoon op 02 880 02 10 of op het hoofdkantoor van het bedrijf
  • schriftelijk: persoonlijk of per post naar Oponeo.be, 85-503 Bydgoszcz, Terasy 2.

De klacht moet het volgende bevatten:

  • naam van de klager,
  • contactgegevens (bijv. e-mailadres, telefoonnummer of postadres), met een indicatie van de voorkeursvorm van contact
  • indicatie van de locatie van het probleem, bijv. link naar een exacte pagina
  • indicatie van de toegankelijkheidseis waaraan de service niet voldoet, met een verzoek om ervoor te zorgen dat hieraan wel wordt voldaan en optioneel de voorkeursmethode voor een oplossing.

Een klacht die niet de aangegeven informatie bevat, wordt niet in behandeling genomen.

We reageren zo snel mogelijk op de klacht en uiterlijk binnen 30 dagen na ontvangst. Als deze termijn voor ons te kort is, stellen we u daarvan direct op de hoogte. In deze informatie geven we u een nieuwe termijn, die niet langer zal zijn dan 2 maanden.

Meldingsformulier voor toegankelijkheidsproblemen

U kunt een klacht indienen via ons formulier.