De voorgestelde band heeft een 3PMSF symbool (Three Peak Mountain Snow Flake). Dit betekent dat het aan de eisen van de Europese Unie voor wat betreft winterbanden voldoet. Dit symbool wordt toegekend nadat een gegeven model nauwkeurig is getest met betrekking tot de grip op sneeuw.
Nokian Tyres WR D4 Bandentesten:
2019:
test TCS
in de maat 185/65 R15;
noot: aanbevolen;
2019:
test ÖAMTC
in de maat 185/65 R15;
noot: aanbevolen;
2019:
test ADAC
in de maat 185/65 R15;
noot: ruim voldoende;
2018:
test ACE/ARBÖ/GTÜ
in de maat 165/65 R15;
noot: aanbevolen;
(2. plaats).
2018:
test Auto, Motor und Sport
in de maat 205/55 R16;
noot: aanbevolen;
(3. plaats).
2018:
test TCS
in de maat 205/55 R16;
noot: aanbevolen;
2018:
test TCS
in de maat 175/65 R14;
noot: aanbevolen;
2018:
test ACE/GTÜ
in de maat 185/65 R15;
noot: aanbevolen;
(2. plaats).
2018:
test ÖAMTC
in de maat 205/55 R16;
noot: aanbevolen;
2018:
test ÖAMTC
in de maat 175/65 R14;
noot: aanbevolen;
2018:
test Auto Bild
in de maat 195/65 R15;
noot: ruim voldoende;
2018:
test ADAC
in de maat 205/55 R16;
noot: ruim voldoende;
2018:
test ADAC
in de maat 175/65 R14;
noot: ruim voldoende;
2017:
test TCS
in de maat 215/65 R16;
noot: aanbevolen;
2017:
test TCS
in de maat 195/65 R15;
noot: aanbevolen;
2017:
test ÖAMTC
in de maat 215/65 R16;
noot: aanbevolen;
2017:
test ÖAMTC
in de maat 195/65 R15;
noot: aanbevolen;
2017:
test Auto Zeitung
in de maat 215/65 R16;
noot: ruim voldoende;
2017:
test Auto Zeitung
in de maat 195/65 R15;
noot: ruim voldoende;
2017:
test Auto Bild
in de maat 225/50 R17;
noot: ruim voldoende;
2017:
test ADAC
in de maat 195/65 R15;
noot: ruim voldoende;
2017:
test ADAC
in de maat 215/65 R16;
noot: ruim voldoende;
2016:
test TCS
in de maat 225/45 R17;
noot: aanbevolen;
2016:
test TCS
in de maat 185/65 R15;
noot: aanbevolen;
(3. plaats).
2016:
test Auto, Motor und Sport
in de maat 215/60 R17;
noot: ;
(2. plaats).
2016:
test Autoklub ČR
in de maat 205/55 R16;
noot: goed;
2016:
test AutoExpress
in de maat 205/55 R16;
noot: ;
(2. plaats).
2016:
test GTÜ
in de maat 205/55 R16;
noot: bijzonderlijk aanbevolen;
(2. plaats).
2016:
test GTÜ
in de maat 205/55 R16;
noot: particulièrement recommandé;
(2. plaats).
2016:
test AUTO Straßenverkehr
in de maat 215/60 R17;
noot: aanbevolen;
(2. plaats).
2016:
test Auto Bild
in de maat 205/55 R16;
noot: goed;
2016:
test Auto Zeitung
in de maat 205/55 R16;
noot: bijzonderlijk aanbevolen;
(2. plaats).
2016:
test ADAC
in de maat 225/45 R17;
noot: ruim voldoende;
2016:
test ADAC
in de maat 185/65 R15;
noot: ruim voldoende;
(3. plaats).
2015:
test ACE/GTÜ
in de maat 225/50 R17;
noot: aanbevolen;
2015:
test Auto Zeitung
in de maat 185/65 R15;
noot: bijzonderlijk aanbevolen;
(2. plaats).
2015:
test Auto, Motor und Sport
in de maat 225/50 R17;
noot: aanbevolen;
2015:
test Auto Bild Sportcars
in de maat 225/45 R18;
noot: ruim voldoende;
2015:
test Sport Auto
in de maat 235/35 R19;
noot: aanbevolen;
Ben je op zoek naar betrouwbare winterbanden? Nokian WR D4 is opvolger van de WR D3 – een band die populair is onder automobilisten van Midden-Europese en Scandinavische landen. Het nieuwe model is een oplossing bestemd voor stadsauto’s, sedans en compacte auto’s.
Nokian Tyres stelt veiligheid en perfecte prestaties in typische winterse omstandigheden op de eerste plaats , daarom is het ontvangen A-label in categorie remmen op nat wegdek niet verbazend (binnen het Europese labelsysteem). WR D4 is de eerste band met een A-label in deze categorie in zijn klasse.
Het model is voorzien van een directioneel loopvlak, verbeterd en geoptimaliseerd om de winteromstandigheden in Midden-Europa tegen te gaan. De constructie van de blokken is verbeterd en uitgebreid met speciale koppelingen en aansnijdingen die de effectiviteit van de afvoer van water, sneeuw en sneeuwbrij verbeteren. .
De brede centrale rib is voorzien van lamellen die voor betere bestuurbaarheid en stabiliteit op de weg zorgen, dankzij hun gereduceerde lengte. Elk van de groeven en blokken van het loopvlak is individueel ontworpen. Dat zorgt voor ideale grip en stabiliteit in bochten en bij plotselinge manoeuvers.
Voor de constructie van de band wordt Nokian Twin Trac Silica mengsel gebruikt, dat natuurlijk rubber, silica en koolzaadolie bevat. Dankzij het mengsel wordt de kwaliteit van het rijden op sneeuw en natte wegdekken verbeterd. Het helpt ook de grip te verbeteren en is duurzaam, wat de levensduur van WR D4 positief beïnvloedt. Als resultaat wordt de rolweerstand verminderd . Daardoor daalt ook het brandstofverbruik en het rijden is meer economisch en meer milieuvriendelijk.
De ingenieurs die de band hebben ontworpen, hebben ook voor jouw akoestische comfort gezorgd. Dit is toe te schrijven aan Silent Sidewall technologië - een speciale zone dire geconstrueerd is op de zijwand van de band met een innovatief rubbermengsel (zie boven). Het filtert de geluiden en trillingen die tijdens het rollen van de band ontstaan. Het rijden is daardoor comfortabel en stil .
Nokian Tyres is een onafhankelijke Finse fabrikant die vooral bekend is vanwege de winterbanden die aangepast zijn aan moeilijke omstandigheden van Midden-Europa en Scandinavië. Nokian Tyres implementeert ecologische oplossingen waardoor hun producten milieuvriendelijk zijn, niet alleen maar in het productieproces maar ook in zijn exploitatie en opslaan.