Bridgestone Turanza 6 - Gebruikersbeoordeling

Kuba
5,0
Na ongeveer 7k km tot nu toe zeer goede rijervaring. Ik heb eerder op de Turanza T001 gereden en volgens mij waren die wat zachter, maar ik weet niet meer of die een beschermende velg hadden. Het is mogelijk dat ze daardoor harder zijn. Nieuwe band dus tot nu toe goed, ik heb geen last gehad van slippartijen op de snelwegen dus ze plakken goed. In het begin was het verschil met de vorige banden de lage rolweerstand. Je kon voelen dat de auto zichzelf voortstuwde, zelfs op een lichte helling zonder hulp van de motor, en de banden zaten niet in de weg. Een fijn gevoel. Toen ik deze band kocht, waren er weinig recensies over, maar ik heb de gok gewaagd en tot nu toe ben ik tevreden. Ik raad aan.

Auto:VW Golf Hatchback VII FL 1.4 TSI BlueMotion Technology (110kW) (

Leszek Woźny
5,0
Ik koop nu al een tiental jaar Bridgestone-banden en met elk nieuwer model wordt het rijplezier beter en beter. Ik heb dit jaar de nieuwste generatie banden gekocht en heb er tot nu toe meer dan 10000 km mee gereden. Ik ben erg onder de indruk van de uitstekende grip op zowel droog als nat wegdek. De banden zijn stil en trillen niet bij hoge snelheden. Dynamisch bochtenwerk en remmen op nat wegdek vormen geen probleem en geven geen gevoel van gevaar of onzekerheid achter het stuur. Eerder reed ik op de Turanza T005 en ik moet zeggen dat het verschil enorm is in elke parameter die wordt vergeleken. Kortom, als je veel rijdt en veiligheid en een onweerstaanbaar gevoel van comfort wilt, hoef je geen geld te besparen door een band uit een andere klasse of van een ander bedrijf te kiezen - de Bridgestone Turanza 6 is de enige juiste keuze :-)

Auto:Mazda 6 Sedan III FL 2.0 SKYACTIV-G (121kW) (165KM)

Przemek
5,0
Zeer goed. Dit is de derde set die ik heb. Bij ontvangst van de zending was ik positief verrast door het gewicht en de zachtheid van het rubber. Subjectief gezien een enorm verschil met de Turanza 5, die ik (helaas) een paar maanden eerder had gekocht. Geen verrassingen in het gebruik - niets om over te klagen. De vorige bridgestones hadden veel kilometers gemaakt - ik heb ze vervangen vanwege hun leeftijd, niet vanwege slijtage - als de duurzaamheid maar hetzelfde zou zijn, ik zie geen nadelen. Plus een mooi uiterlijk en een grote beschermende velg. Ik heb ook Uniroyal overwogen, maar koos (vanwege de betere duurzaamheid) voor bridgestones.

Auto:Honda Civic Hatchback X 1.5 VTEC TURBO (134kW) (183KM)

Misiek135790
5,0
Ik ben sinds kort eigenaar van een Seat Leon III stationwagon, waarmee ik ongeveer 20-25.000 km per jaar zal rijden, en ik had banden nodig die me vertrouwen zouden geven achter het stuur. Na ongeveer 5.000 km te hebben gereden, kan ik zeggen dat deze band echt van hoge kwaliteit is. Ja, je kunt hem laten slippen op nat wegdek, maar daar moet je echt moeite voor doen. De remafstand is kort en in bochten, bergafwaarts, kun je het gaspedaal indrukken zonder bang te zijn om te slippen. De banden zijn erg stil. Als ik ze opnieuw zou kopen, zou ik ze zeker nemen.

Auto:Seat Leon ST III 1.4 TSI (92kW) (125KM)

Kacper
5,0
Zeer goede banden. Goed opgewarmd op een droog wegdek knikken ze niet, zelfs niet bij verlies met gas los en tractiecontrole uit. Ik heb de limieten in bochten nog niet getest, maar dynamisch bochtenwerk is geen probleem. De grote verrassing is het gedrag op nat wegdek. Veel betere grip dan mijn vorige Michelin Pilot Sport 4. Zowel bij het wegrijden als in de bochten. Een zeer geslaagde aankoop. De tijd zal leren hoe de duurzaamheid zal zijn.

Auto:Kia Cee'd Hatchback III GT 1.6 T-GDI (150kW) (205KM)

Mateusz
5,0
De banden presteren uitstekend. Vergeleken met de eerdere Pilot Sport 4 zijn ze veel stiller en het brandstofverbruik op de weg is weinig maar merkbaar lager. Ik weet dat deze banden in verschillende divisies zijn, maar ik denk dat de eerdere banden weinig geschikt waren voor een auto met een ondermaatse tweeliter diesel. Ik zou de Bridgestones aanraden, ze zijn stil, en met de quattro heb ik nog nooit gehad dat hij grip verloor, en ik ga toevallig sneller :)

Auto:Audi A4 Sedan B8 2.0 TDI Quattro (140kW) (191KM)

Łukasz
5,0
Geweldige band, ik dacht erover om hem te kopen, ik overwoog andere merken, ik had een eersteklas band nodig, maar voor een prijs die in verhouding staat tot de kwaliteit, stil, zacht met een klassiek profielontwerp. Dit alles vond ik in de nieuwe BRIDGESTONE TURANZA 6. Ik denk dat ik een goede keuze heb gemaakt, want comfort is voor mij het allerbelangrijkste. Een band die het aanbevelen waard is, hij is het echt waard.

Auto:BMW Seria 7 Sedan E65 Sedan 750i (270kW) (368KM)

Daniel
5,0
Zeer stille banden. Veel stiller dan de Continental banden die gemonteerd waren toen ik de auto kocht. In het begin van de levensduur van de auto was de auto niet erg precies bij hogere snelheden (boven de 180 km), wat me in het begin teleurstelde. Gelukkig begonnen ze zich na ongeveer duizend kilometer veel beter te gedragen. Ik heb nu ongeveer 11.000 km met deze banden gereden en kan ze echt aanbevelen.

Auto:Mercedes GLC Coupe C253 Coupe 43 AMG 4MATIC (270kW) (367KM)

Tomek
5,0
Ik ben overgestapt van Debica naar Bridgestone en je voelt de verandering vooral op nat wegdek. Op droog wegdek moet je echt overdrijven om in een slip te raken. Toch glijdt hij niet zoals de Debica. Wat betreft duurzaamheid is het moeilijk te zeggen omdat het pas het eerste seizoen is. Ik zal na 3 jaar een vergelijking maken, want de Debica Presto scheurde na zo'n lange tijd.

Auto:Honda Civic Hatchback VIII 1.8 (103kW) (140KM)

Olimpia
5,0
Banden getest in verschillende omstandigheden en bij verschillende snelheden. Ze presteren uitstekend op nat wegdek. Geen enkel verlies van grip bij het rijden in relatief diepe plassen. Ze hebben zeer goede grip op de weg en zijn stil. Ik heb dit seizoen al meer dan 30.000 km op de banden gereden en ze blijven goed presteren. Een echte aanrader.

5,0
-
5,0